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【調査レポートのサマリー】
2017年12月発行
TV Everywhere、マルチスクリーンサービス、キャッチアップアプリによって、消費者はかつてない柔軟な方法でいつでもどこでもどんなデバイスででもコンテンツにアクセスすることができるようになった。このようなデジタルサービスは、通常簡単なユーザネームとパスワードによる認証で利用できるが、コンテンツを著作権侵害のリスクにさらしてもいる。米国調査会社パークスアソシエイツ社(Parks Associates)の調査レポート「有料テレビ、パスワード、著作権侵害」は、TV Everywhereの著作権侵害を防御するソリューションを提供しているベンダのケーススタディを概説している。コンテンツ産業、特に有料テレビの著作権侵害の影響を査定し、パスワード共有による世界の収益損害の可能性を予測している。
TV Everywhere, multiscreen services, and catch-up apps give consumers unprecedented flexibility to access content anytime, anywhere, and on any device. These digital services typically rely on simple username/password authentication, which puts content investments at risk for piracy. This report includes profiles and relevant case studies on current vendor solutions to prevent TV Everywhere piracy. It also assesses the effects of piracy on the content industry, particularly for pay TV, and forecasts potential revenue loss globally due to password sharing.
パークスアソシエイツ社(Parks Associates)は、1986年創設の米国の調査会社です。様々な産業分野の調査レポートを出版、ワークショップを主催し、毎年コンファレンスを行っています。ブロードバンドやホームネットワーキングなどの分野では実績があります。
■ 調査レポート ■
有料テレビ、パスワード、著作権侵害
Pay TV, Passwords, and Piracy
出版社:パークスアソシエイツ社(米国)
出版年月:2017年12月
http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/pkptv.html
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http://www.dri.co.jp/auto/report/parks/index.html
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